Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jarcho

23. 5. 2008 11:03
K čemu povede hrozba vysokou pokutou?

No přeci k tomu, že se každému obviněnému vyplatí najmout si advokáta.

Kvůli tisícové pokutě si advokáta za pět tisíc nikdo nenajme, ale hrozí-li pokuta několikanásobně překračující náklady na advokáta....

No a tak prot právnicky nevzdělaným úředníkům bude stát profesionální obhájce. Jaký bude většinou výsledek? Obviněný ušetří nemalý peníz a advokáti budou dále bohatnout.

0 0
možnosti

jenda9999

23. 5. 2008 11:08
Re: K čemu povede hrozba vysokou pokutou?

R^

0 0
možnosti

Gindry

23. 5. 2008 9:30
Večírek

Ta pokuta za příliš hlučný večírek je přestřelená. Bydlel jsem v Brně na koleji a musím říct, že příjemná zábava (i bez hudby )  občas může překonat limit pro noční klid. Nicméně - ve vedlejším domě bydlel jeden důchodce - kverulant. Policii volal naprosto běžně i v deset večer, jakmile se z okna něco ozvalo. Stěžoval si i na místní křesťanskou základku - kvůli ranní výuce hudební výchovy a tělocviku...

A s těmi psy by se to také dalo řešit lépe. Rozlišovat například bišonka a zmiňovanou dogu.  

0 0
možnosti

Moravský Slovák

23. 5. 2008 10:36
Re: Večírek

Taky jsem kdysi bydlel na koleji a aspoň tenkrát byli sousedé dosti tolerantní.

Něco jiného je pořádat pravidelná přátelská posezení v paneláku obývaném z části důchodci a z části rodunami s malými dětmi.

0 0
možnosti

jenda9999

23. 5. 2008 9:25
S takovou represí nesouhlasím III

U těch pokut by prvně mělo nastoupit účinné vymáhání pořádku se stávající výší a až když to nezabere, tak zvyšovat částku.

Pokud budu vědět, že průměrně každé 4té nedodržení pravidla znamená pokutu, i jen 100Kč, budu pravidlo dodržovat. Když se ale 1000x nic nestane a pak narazím na horlivého magora, zruinuje mi to rodinný rozpočet na rok - to asi není OK. A při zvyšování počtu zákazů téměř každý nějaký někdy poruší, protože prostě nelze znát všechny místní vyhlášky.

Takové represe jsou akceptovatelné pouze u celostátních zákonů.

0 0
možnosti

Petr Kloucek

24. 5. 2008 23:06
Re: S takovou represí nesouhlasím III

No víte tohle je problém celé české populace, pravidla jsou od toho aby se porušovala. Chápu že leckdy diskutabilní, ale umíte si představit jak by to dopadlo, kdyby se trestala kumulativně? To by mimo jiné znamenalo, že by muselo být zachyceno každé porušení a to je utopie.

Víte zásady celostátního chování začíná v rodině a společenském soužití. Pokud zde je dán základ, dále to funguje mnohem jednodušeji.

0 0
možnosti

jenda9999

23. 5. 2008 9:20
S takovou represí nesouhlasím II

2 úvahy:

Odhaduji, že psů a aut v provozu je v ČR přibližně srovnatelný počet, možná je aut 8x víc, možná 3x, možná 15x...

Kolik mrtvích a zraněných mají na svědomí psi (resp. jejich nezodpovědní majitelé). Poměr je cca 1000/1-2 u mrtvých, u zraněných asi ještě víc v neprospěch aut. Řízení pod vlivem alkoholu - pokuta max. 20 tis., ostatní nebezpečné chování obvykle méně ??

Abychom nadopadli jako podle http://xman.idnes.cz/americke-krizove-tazeni-ctyrlete-deti-jako-sexualni-delikventi-pwr-/xman-novinky.asp?c=A080507_123232_xman-novinky_fro, kdy děti ve školce mají na celý život policení záznam o sexuálním obtěžování.

0 0
možnosti

Moravský Slovák

23. 5. 2008 10:33
Re: S takovou represí nesouhlasím II

Když už srovnáváte auta a psy, pak vám jistě neuniklo, že pohyb aut je celkem důkladně regulován dopravními předpisy a jejich nedodržování je sankcionováno.

Asi nemá smysl zabývat se v souvislosti se psem nepovolenou rychlostí. Ovšem porušení zákazu parkování trestáno je, v některých případech odtažením vozidla. Zákaz vjezdu rovněž, řízení pod vlivem alkoholu rovněž.

Naproti tomu vstup se psem do míst označených zákazem je docela běžný a není zatím nijak postihován. A že by bylo zakázáno venčit psa v podnapilém stavu? Obávám se, že není

0 0
možnosti

Vít Čermák

23. 5. 2008 9:10
Tady nejde

o výši pokud, tady jde hlavně o sporný bod návrhu zákona o pohybu psa bez vodítka. Cituji z Vašeho článku:"Tedy tento zákaz se vztahuje pouze na území, kde je volné pobíhání psů omezeno vyhláškou." Vyhlášky regulující pohyb psů jsou prakticky všude a prakticky všude platí, že pes se může na volno pohybouvat pouze s košem - s tím plně souhlasím. Další represe v podobě nutnosti mít psa na vodítku kdekoli (chápu nejbližší okolí hříště) jsou SILNĚ DISKRIMINUJÍCÍ.! 

0 0
možnosti

Petr Kloucek

24. 5. 2008 22:54
Re: Tady nejde

Pokud je zakázáno volné pobíhání psů, může mít pes i náhubek a přesto majitel vyhlášku porušuje.

Diskriminující koho? Bydlíte-li ve městě má to své klady a zápory. Rozumný člověk je akceptuje a chová se podle nich.

0 0
možnosti

jenda9999

23. 5. 2008 8:06
S takovou represí nesouhlasím

Zrovna u těch psů to je opravdu problém.

Příklad: byl jsem na návštěvě v jednom okresním městě, máme psa kavalíra. Plemeno maximálně přátelské k lidem, neumím si představit, že by někoho napadl. Váží asi 7kg, takže malý pes, společenské plemeno. Byl jsem tam v parku, teda lesoparku. Takový starý park anglického typu, smíšený lesík. Mimo cesty. Všichni místní pouštěli své psi, snad většinou poslouchali. Byl víkend. Pes mi chodil kolem nohou, na zavolání vždy přijde, chodil jsem cca 20-30 m od cesty, nejbližší hřiště bylo vzdálené cca 400 m.

Zasloužilo si mé chování pokutu do výše 50 tis.?

Problém u těch vyhlášek je, že si je o víkendu nepřečtete. Policajt, který mě pokutoval, mi říkal, že si místní vyhlášku mám přečist na úřadě. V parku žádná informace o zákazu nebyla.

A teď babo raď!

0 0
možnosti

Petr Kloucek

24. 5. 2008 22:52
Re: S takovou represí nesouhlasím

Ty místní nepokutoval?

Neznalost zákona neomlouvá...

0 0
možnosti

3lipy

23. 5. 2008 8:01
Souhlas!!!

Na civilizační odpad a duševně narušené jedince, je penežitá pokuta jediné řešení. Zbavit svéprávností a nebo dát je  za mříže zákon nedovoluje.L

0 0
možnosti

Radek0075

23. 5. 2008 7:33
Takže když nějaký babce uteče vořech

do parku, tak má dostat pokutu 50 klacků.

0 0
možnosti

Glock každopádně bez -e

23. 5. 2008 7:49
Re: Takže když nějaký babce uteče vořech

další ..... Ne, pokuta je do výše 50.000,- Kč. Přestaňte ze sebe, prosím, dělat nekňubu.

0 0
možnosti

pedr64

23. 5. 2008 7:32
ach jo, další chytrák

co si myslí, že velkej pes potřebuje ke štěstí 20km běhu denně

0 0
možnosti

Petr Kloucek

24. 5. 2008 22:49
Re: ach jo, další chytrák

No jasně, když ho máš doma v bytě a jednou denně s ním obejdeš park tak je opravdu happy. S tímhle přístupem měj maximálně papouška.

0 0
možnosti

zdeseny obcan

23. 5. 2008 4:43
naivni domenka

Trest ktery je absurdne neumerny nic nezlepsi. Pouze jeste vice snizi duveru lidi v zakony a zpusobi narust korupce a hledani der v zakonech.

Nakonec bude kazdy kaslat uplne na vsechno.

0 0
možnosti
  • Počet článků 57
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1879x
Zajímám se o dění kolem sebe a rád si na dané problematiky utvářím svůj vlastní názor. K jeho zpřesnění není lepšího prostředku než konstruktivní diskuze.